Verkkokauppa on nyt todella in. Asiakkaat voivat tutustua tuotteisiin ja ostaa niitä missä tahansa ja milloin vain, sillä onhan verkkokauppa avoinna 24 tuntia vuorokaudessa ja sijaitsee internetin ihmeellisessä maailmassa, jolloin maantieteellisiä esteitä ei ole!
Käytännössä verkkokauppa mahdollistaa kustannussäästöjä ja toiminnan tehostumisen. Hienoa, eikö?
Verkkokaupan suunnittelussa täytyy muistaa asiakkaat ja heidän ostopolkunsa. Nykypäivänä nettiin mahtuu monenmoista huijaussivustoa, joten on erittäin tärkeää, että asiakas tuntee olonsa turvalliseksi tehdessään ostopäätöstä verkkokaupassa.
Asiakasta ei houkuta ”Ei turvallinen” teksti verkkokaupan osoitepalkissa. Turvallisuuden tunnetta luo myös verkkokaupan ulkoasu toimintoineen. Visuaalinen ilme luo tunteita ja mielikuvia, ja sitä voidaankin käyttää vahvana tapana vaikuttaa. Hurjaa, että tunteet todella ohjaavat ihmistä päätöksenteossa!
Verkkokaupan ulkoasua suunnitellessa on hyvä miettiä värejä, kuinka ne sointuvat yhteen ja luovat mielikuvaa yrityksestä. Myös tekstien fonteilla ja laadukkailla kuvilla luodaan visuaalista ilmettä sekä luodaan mielikuvia.
Visuaalisen, tunteita nostavan verkkokaupan luomiseksi meiltä löytyy asiantunteva tiimi, joka huolehtii, että tunteet ohjaavat siirtämään tuotteen ostoskoriin ja tekemään hyvää kauppaa yrityksesi kanssa!